Drankjes&Drinken Brewers Fizz

FIZZ_Soda_03

Natuurlijk gebrouwen frisdrank?… In 1908 ontwikkelde de meester- brouwer en chemicus Louis Scholvien in Berlijn een volledig nieuwe frisdrank met een frisse, pittige smaak die volgens hem op alcoholvrij bier leek. Hij wou namelijk voor zijn zoontje een limonade op basis van natuurlijke grondstoffen maken. En zo ontstond Fassbrause, een frisdrank van het vat getapt, op basis van brouwgerst, appelen en kruiden. De meester- brouwer van Brewer‘s Fizz is van dit idee uitgegaan en heeft het zorgvuldig aan de moderne tijd aangepast. Het zou bij Ludwig Scholvien en zijn zoon in de smaak gevallen zijn…

Lees meer…

http://www.brewersfizz.com/?lang=nl

150614_205518_COLLAGE-1(1)

Zelf heb ik deze Brewer’s Fizz bij de Xenos gekocht ik had de keuze uit 2 smaken Apple/Herbs of de Elderberry.

Ik koos voor de Elderberry. De smaak is eigenlijk een mix van cassis ( maar dan niet zo zoet) en iets van bier.

Eigenlijk ben ik niet zo gewend om verschillende frisdrank te drinken. Ik drink vooral kruidenthee, water, bio sap, diksap, groene ijsthee,roosvicee of wat limonade. Nu ik dan ook met met eerlijke en gezonde voeding bezig ben vind ik het  wel heel leuk om te zien dat er steeds meer van dit soort “Verantwoordere” Bio fris/ limonadedrankjes/drank op de markt zijn. Ik wil ze dan ook graag uitproberen en ze voor jullie gaan reviewen, zoals je ziet staan er al een aantal op stapel! :-)

IMG_2542

Mocht je gewend zijn aan frisdrank of het missen dan is dit een heel goed alternatief. Misschien even wennen,minder zoet,maar heel lekker. Geniet van de voordelen!

elderberry

Geef een reactie

