De loterij winnen

 

Een goede dag met Lyme is als…

17frkmgypk47vjpg

“De goede dagen zijn sporadisch als je chronische Lyme hebt. Ze komen vaak onverwacht en verdwijnen als sneeuw voor de zon. Maar ze zijn er soms wel. En ze zijn pure magie.”Een goede dag met Lyme is alsof..

  • – je de loterij gewonnen hebt,
  • – je net ten huwelijk bent gevraagd,
  • – je een promotie op je werk hebt gekregen,
  • – je spontaan vijf kilo bent afgevallen,
  • – Robert ten Brink met de ‘All You Need is Love’ caravan én vakantieliefde voor de deur staat,
  • – Channing Tatum je een ontbijt op bed brengt (of voor mannen: Chantal Janzen een nachtje komt logeren),
  • – of wat het dan ook is waardoor jij een gat in de lucht springt.

 

“Er is niks goeds aan Lyme, maar de goede dagen die er zijn tijdens chronische Lyme zijn hemels. Magisch. Puur genot”“De klap daarna is bikkelhard. Gevangen in je slaapkamer. Vernietigend. Eenzaam. Scherp, rauw en mentaal soms moeilijk te dragen”

Bovenstaande komt uit een geschreven stukje van Berdien Renes Leven met de ziekte van Lyme Blog Telegraaf (en zo is het!)

20150702_112753(1)
Afgelopen donderdag had IK die loterij gewonnen IK ja, ik ging met onze dochter een dagje naar Schiermonnikoog het zat al een tijd in mijn hoofd met verschillende aangepaste versies en enkele back-up plannen. (Ze was 2 dagen eerder vrij dan de reguliere vakantie’s dus was ook best een uitzonderlijke kans en zo leuk om daar iets mee te doen) Donderdag kon ik-en zat ik om 9.45 op de boot met mijn dochter richting schiermonnikoog, IK zonder man, zonder hulp, gewoon ik samen met mijn dochter. Met een gevoel van complete vrijheid en blij dat het tot zover al was gelukt, stonden we uiteindelijk samen met de wind in onze haren op het buitendek over de zee te kijken. Opgelucht en stoer dat we uiteindelijk met een fiets in onze handen stonden (drukte!) Het was een tandem, ja echt IK ging op een tandem met mijn dochter dat leek haar nu zo leuk. (Niet om rond te fietsen hoor dat is weer een brug te ver maar prima voor het stukje naar het strand) Maar ik voelde me sterk. Op het lege strand vonden we ons plekje, hadden we samen lol en zochten we de grootste schelpen om daarna weer uit te rusten op een handdoek en te genieten, van haar genieten te genieten.
IMG_2844
Mijn antibiotica is vorige week tijdelijk gehalveerd het ging te slecht, ik was te duizelig en toen uiteindelijk de linkerkant van mijn gezicht en mijn oog wat ging hangen heb ik maar even contact gezocht met mijn arts. Ondanks dat ik mijn overige klachten nog steeds had en heb was-en is het alsof er tenminste 1xtra pk in mij zit en dat terwijl ik voorheen voornamelijk pk-loos was, ik voel me sterker als een soort duracel batterij die langer doorgaat (volgens de reclame)… Dit is nu de 3e keer dat ik dit ervaar tijdens/na een antibiotica kuur hoewel tot nu toe altijd nog van korte duur. De niet te missen klap, de vernietiging die kwam en gisteren voelde ik mij met het uur slechter en slechter worden. Ik onderga het en overleef het wel weer. Ik ga weer aan de hogere dosis antibiotica omdat ik beter(der) wil worden ook al is de kans groot dat ik me nu eerst opnieuw weer zieker zal voelen.
Ik kon weer even mijn onafhankelijke mij zijn, heb weer even de wereld aan mijn voeten kunnen voelen. Nog genietend van deze dag samen met mijn dochter van wat ik kon, eindelijk een sprankje van mijn gezonde zelf even kunnen zijn.
Lfs J
IMG_20150704_174853
Een gedachte over “De loterij winnen

Geef een reactie

