“Munya in mij” Een animatie over pesters en opkomen voor jezelf 8 tot 12 jaar

A4_MIM

Wij hebben de laatste tijd veel films gezien tja regen en… regen. Vandaar laatst ook een post met mijn persoonlijke top 5 films van de maanden juni&juli. Zo had mijn dochter een vooraankondiging gezien over de film “Munya in mij” van de vpro wat haar heel leuk leek. We zochten hem op onze media center, ooohw wat ben ik blij met ons media center pc!! We kijken bijna geen gewone televisie meer en ik ben dan ook groot voorstander om dat hele abonnement maar op te zeggen. We hebben dus internet op de televisie en… ik dwaal een beetje af. :-)

326303

“Munya in mij” is een stopmotion animatiefilm van ongeveer 20 min gemaakt door Mascha Halberstad. ‘Munya in mij’ gaat over de tienjarige Turkse Munya, een mollig, onzeker meisje dat dagelijks boodschappen doet voor haar ziekelijke, veeleisende moeder. Die taak is op zich geen probleem, maar Munya moet daarvoor wel langs een pleintje, waar zich steevast een groepje hangjongeren bevindt. En die hebben door dat Munya onzeker is over haar gewicht, waardoor ze het mikpunt is van hun pesterijen. Munya ziet er steeds meer tegenop en probeert zelfs via een omweg de Turkse supermarkt te bereiken, waardoor ze net na sluitingstijd aankomt. En daar wordt Munya’s moeder dan weer boos om.

Munya_2

Een aanrader voor kinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar.

Klik hier om de film te zien! ( 20 min)

Benieuwd hoe deze film is gemaakt? Klik hier

Geef een reactie

