Honing het vloeibare goud en het heerlijkste alternatief, of toch niet? Keuringsdienst van Waarde

week2Honing, in mijn keukenkastje.

Waar eerst de suiker stond, staat er nu een potje honing. Het is nu alweer zo’n 1,5 jaar geleden dat ik flink ben gaan minderen in het gebruik van geraffineerde suikers. Ik snoep soms nog wel eens van een koekje of drink een sapje maar ik gebruik heel wat minder suiker dan ik ooit daarvoor heb gedaan.

Best even lastig, ik ging stoppen met roken, gezonder eten, geen suiker. Maar gelukkig was daar ook Honing. Niet dat ik dat in mijn koffie deed ipv suiker. Maar ik kon wel iets bakken met honing of met niet geraffineerde suikers zodat ik toch mijn koekje had. Zonder suiker gaan eten is voor mij heel geleidelijk gegaan. Niet te streng en dat werkte voor mij.Β  Nu weet ik niet beter en vind ik al vaak iets te zoet, je went er echt aan. En als ik zoet wil dan zijn er genoeg alternatieven; Kokossuiker, agavesiroop, ahornsiroop, dadels… Soms neem ik nog wel eens iets wat minder goed voor mij is, zo nu en dan heb ik dat gewoon even nodig ;-). Voor mij is het in ieder geval een hele leuke bijna dagelijkse uitdaging geworden om zo lekker mogelijk gezond &verantwoord te “snoepen” en te eten.

En met honing ben ik blij. Op brood eet ik het niet maar wel altijd op deze pannenkoek, heerlijk! Honing bevat ook nog eens gezonde eigenschappen! (De biologische) Maar…
Afgelopen week zag ik deze aflevering van keuringsdienst van waarde. Als jij honingfan bent net als ik dan moet je deze aflevering zien. Keuringsdienst van Waarde onderzoekt Honing

da2ae923-ab18-4696-a2d8-b41eb195d956

De uitkomst vind ik shocking…

Geef een reactie

