Potjes gratis en voor niets! Maar wat kun je er allemaal mee? Tip 1

Doe jij je lege glazen potjes altijd weg? Niet doen hoor, want je kunt er veel leuke dingen mee doen!

Heel-veel-Hoofdjes

Laatst toen het zulk vervelend binnenzit weer was zochten mijn dochter en ik wat leuke creatieve doe dingen op pinterest. Omdat wij altijd lege glazen potjes bewaren en onze dochter fan is van Lego (friends) vonden wij dat dit wel een hele leuke DIY voor ons was! We hadden alles wel in huis dus konden we meteen aan de slag :-)

Benodigdheden:

  • Gele verf ( acryl) Later bleek dat gele spuitverf ( action) een stuk sneller is ook heeft deze de juiste gele kleur zoals de lego hoofdjes die hebben.
  • Grote brede kwast
  • 3 watervaste viltstiften rood, wit, zwart
  • Glazen Pot
  • voorbeeld

20150804_154602

Wij begonnen met een hoeveelheid verf in de potten te doen en dit rond te schudden en van binnen te verven, daarna lieten we het een dag drogen. We gebruikten verf van de action deze was helaas vrij dik waardoor het slecht te verwerken was. Ik deed er wat water bij maar al met al duurde het toch wel een aantal dagen voordat ik blij genoeg was met het resultaat voor de volgende stap.

IMG_3233 IMG_3241

Toen alles geel genoeg, gedekt en gedroogd was pakten wij wat voorbeelden van Pinterest erbij. Mijn dochter (een echte tekenfanaat) begon ze na te tekenen. Toen het een keer niet helemaal naar haar zin was bleek het nog wel mogelijk om het meteen even met een nat doekje weg te vegen.

Ik ging haar getekende gezichtjes vervolgens inkleuren.

IMG_3248

Het resultaat!

IMG_3269 IMG_3270

Tja.., ik ben natuurlijk wel haar mama :-) :-) Maar ik vind ze erg goed gelukt en super gedaan door haar.

Hartstikke leuk om in deze Lego potjes dingen te bewaren, of zonder dop met b.v stiften. Ze staan nu op haar kamer. Ook een leuk idee is om er een cadeautje in te stoppen- als cadeauverpakking.

Wat kun je eigenlijk nog meer met een lege glazen pot? Bewaar ze nog even, want wie weet kom ik volgende keer met een andere DIY ;-)

IMG_3267~2

2 gedachten over “Potjes gratis en voor niets! Maar wat kun je er allemaal mee? Tip 1

Geef een reactie

