Bramen plukken, dit jaar zal het er van komen!

Elk jaar ben ik te laat met bramen plukken, OF ze zijn nog niet rijp OF mensen zijn me ruim voor geweest. Dit jaar zal het er van komen, dit jaar laat ik het er niet bij zitten.

20150819_141900~2

En Yeey! we hebben vanmiddag bramen geplukt :-) Het was heerlijk weer, bakjes in de tas en gaan met die banaan op naar die bramenstruiken. Zoals ik eerder al vertelde, ik had er eentje gezien zondag waar wat rijpe bramen aanzaten dus ik wist in ieder geval 1 plekje waar ik ze kon vinden.

20150819_141947~2

Toen we die zo’n beetje hadden kaalgeplukt nou ja, de rijpe dan, zou de zoektocht gaan beginnen. Okee mam waar gaan we nu heen, nou…ehm we zouden eens daar kunnen gaan kijken of daar…( niet rijp, niet rijp..een paar rijp..niet te vinden) Toch zijn we even hartstikke leuk weggeweest, we kwamen we nog in een stukje park waar ik nog nooit was geweest. Ook nog een ontzettende leuke toevalstreffer gemaakt van een vlinder ( al zeg ik het zelf) vlak voordat hij wegvloog maakte ik een foto. De vleugels zijn daarom bewogen maar zijn kop niet. En dat met met mijn telefoon :-)

IMG_20150819_161153~3

Ik ben in ieder geval helemaal blij met onze 2 zakjes zelfgeplukte bramen in onze vriezer. Of ze gaan in een smoothie of ik gebruik ze in een taart. Taart? zei ik taart?! Over een paar dagen/ weekje maar gauw weer eens kijken of de anderen bramen dan al wel rijp zijn! Ik weet ze nu tenminste te vinden ;-)

20150819_192737~2

2 gedachten over “Bramen plukken, dit jaar zal het er van komen!

Geef een reactie

