Bruidsboeket DIY door mij gemaakt op 27 augustus 2015

Mijn schoonzusje ging trouwen en vroeg mij of ik haar bruidsboeket wilde maken. Een geweldige eer en zo ontzettend gaaf om te doen! Ik heb na mijn opleiding nog steeds wel bloemstukken gemaakt, corsage’s, bruidsboeket of andere DIY met bloemen. Maar dus niet een heel bruidsboeket op draad. Ik zeg ook maar niet hoe lang ik ermee bezig ben geweest. Op school kregen we 2,5 uur voor zo’n soort opdracht meende ik mij te herinneren, dit duurde nog wat langer ;-) Maar ja ik ben wel een beetje perfectionistisch, niet zo snel en het was natuurlijk laaaaang geleden. :)

IMG_20150916_204917

Alles klaargezet; onder andere draad, caoutchouk, tape, watten, lijm, spuitglansΒ en hedera uit de tuin. (het begon al goed met koude koffie meestal gebeurd dat pas op de helft ;-) hihi)

IMG_20150827_140248

Ik heb gebruik gemaakt van een speciaal soort zilveren binddraad dat ik heb rondgedraaid. Aan de uiteinden heb ik pareltjes geregen en vastgeplakt met bloemistenlijm vervolgens heb ik het draad/ pareltje afgewerkt met weer een dunner ijzerdraadje. Ik heb ze ook hier en daar aan elkaar vastgezet omdat het anders wat wiebelig was.

IMG_20150916_201923-2

En zo ben ik dan bezig…( in alle rust heerlijk )

IMG_20150916_201804

Ik ben begonnen met de ondergrond/ de basis van het bruidsboeket, het zilveren binddraad met pareltjes vervolgens heb ik al het groene blad gedroogd ( het regende buiten) en met glansspray ingespoten. Daarna alles op watten & draad gezet, ik ben begonnen met het blad en heb vervolgens de bloemen in het boeket verwerkt en als laatste deed ik de afwerking- het blad en het handvat met watten, tape lint en spelden.

IMG_20150916_200605-2

Dit is hem uiteindelijk geworden. ( boeketten/ bloemwerk zijn best lastig te fotograferen trouwens…)

IMG_20150916_201204-2

Bruidsboeket van de zijkant met de bruidsmeisjesschoenen en accessoires van onze dochter.

IMG_20150916_202049

Onze dochter die dag Β <3 <3 <3

unnamed (2)

unnamed (1)
De bruid & bruidegom
2 gedachten over “Bruidsboeket DIY door mij gemaakt op 27 augustus 2015

    1. Dankjewel!! Ja geweldig he? -erg trots <3. En alles was nog last minute want haar bruidsmeisjesjurkje was woensdagmiddag pas klaar ( moest zo’n 5 cm aan elke kant worden ingenomen) en de schoenen bleken niet goed dus gelukkig nog andere bijpassende kunnen vinden. dus echt pfhew!hihi :-)

      Like

Geef een reactie

