Streekproductenmarkt Leek producten van boeren en voedselmakers uit de regio

IMG_3604

Onze dochter ging vandaag voor de eerste keer een ochtend meedoen met Scouting. Nu bleek er vlakbij een markt te zijn met streekproducten van lokale boeren en voedselmakers dus op de terugweg hebben we even wat lekkere dingen gehaald.

Ik zit al een tijd lang te azen op goede eerlijke honing rechtstreeks van de imker dus ik heb meteen 2 potjes meegenomen. Een bloemenhoning en een lindehoning. De honing is afkomstig van A Kapma uit Vries helaas kon ik geen website vinden.

Ook namen we lekkere ambachtelijke bio broden mee van Bakkerij StaghouwerΒ en nog wat kleine pompoenen. Waarvan eentje voor mijn dochter om uit te snijden. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken met zo’n klein pompoentje.

We hebben nog gedroogd vlees, eieren, jammen en kruiden gezien en kaas natuurlijk. Het was mooi weer en toch was het er wat stil misschien omdat we er rond etenstijd waren? Ik zou zeker aanraden dat als je in de buurt bent er eens even langs te gaan voor wat fijne producten. Of plan er een leuk uitje omheen ga naar het bos, bezoek Nienoord…Maar wat mij betreft verdienen deze streekproducten met zijn markt wel wat extra aandacht.

Streekmarkt Leek

Elke 1e zaterdag van de maand van februari tot december, streekproducten van het seizoen.

Website

Geef een reactie

