Chocolade bark voor de kerstdagen, gezellige en heerlijke diy voor de kerstvakantie!

Vandaag ging ik met mijn dochter “Chocolate bark” maken, Chocolat bark, ook wel Candy bark genoemd komt uit Amerika. Wat is dat zul je misschien denken maar mischien ken je het wel, je hebt het vast wel eens zien liggen bij een chocolaterie! Grove stukken chocolade soms gemarmerd met witte of pure chocolade en dan met allerlei lekkers erop zoals allerlei verschillende nootjes tot allerlei snoepjes en sprinkles.

Chocolat bark!

Ik had het nog nooit gehad of gemaakt en ik moet eerlijk bekennen dat ik even in de war was met de vertaling. Ik bedoel, bij Amerikanen sta ik nergens van te kijken dus ik dacht dat chocolate bark, zo’n stuk chocolade met daarop verschillende snoepjes en dingetjes erop chocolade kots betekende. Ja, ja.. ik weet het…maar barf verschilt niet erg met het woord bark toch? In ieder geval, ook al weet ik dat het chocolade Schors heet- als van een boom (ik snap die vergelijking niet hoor of nou ja.., een beetje dan ; p) mijn dochter en ik noemen het gewoon Candy kots of Chocolade kots want dat vinden we gewoon veel leuker! ;)

In principe kun je alles met dit recept doen wat je wilt en dus is er geen vaststaand recept voor, gewoon chocolade van je keuze en verder kun je er alles op doen wat je maar lekker vind. Omdat wij hier heel weinig snoepen was het bijna een soort van Sint Maarten of Sinterklaasgevoel/ feestje wat we hadden, de tafel lag vol met zooo ontzettend veeeel lekkers!!

20151104_153412

Aan de slag! Ik had melk chocolade letters gekocht om te smelten. En ondertussen gingen we de walnoten, kinderbueno, koekjes, twixjes, marsmallow in kleinere stukjes maken oh en we hadden ook pepernoten!

20151104_154828

Ik smolt de pindakaas, witte chocolade en de pure chocolade in de magnetron.

20151104_155314

De gesmolten melkchocolade ging vervolgens op een bakplaat waarop ik een stuk bakpapier had gelegd.

20151104_155354

20151104_155515

Uitsmeren en…een kant voor mij en een kant voor mijn dochter zo konden wij ons optimaal uitleven! Ik besloot pure chocolade eroverheen te wiebelen. Ik houd van pure chocolade! Over het algemeen eet ik ook alleen maar pure chocolade omdat dat gewoon veel beter is en het is nog gezond ook.

20151104_155711

20151104_155723

Mijn dochter deed er marshmallow, twix, taartversiering, kinder bueno melk, puur en witte chocolade op. Ik deed er zoute stokjes ( niet zoveel omdat ik niet zeker wist of het wel zou smaken met de rest ;) ), pepernoten, walnoten, gesmolten pindakaas, witte en pure chocolade op en de koekjes van de namaak oreo’s.

20151104_160604

Vervolgens zette ik het in de koelkast. Je moet even half uur tot een uurtje wachten (als het lukt) en kunt ze dan in stukken breken. Wij vonden het jammer dat het “alweer” klaar was want we hadden nog wel even door kunnen gaan! Het is echt ontzettend leuk en gezellig om te doen,lekker bezig zijn met al dat lekkers en een beetje snoepen natuurlijk! Lijkt wel wat op een giant pizza zo he?

20151104_161409

Het resultaat!!

20151105_135429

20151105_135528

20151105_135558

Ziet er toch fantastisch uit? Nou het smaakte heerlijk!! En, koop cellofaan zakjes want dit is voor de kerstdagen ook ontzettend leuk om cadeau te geven! Kortom een heerlijke diy tip voor de kerstvakantie en de kerstdagen!!

Veel plezier met het maken ( ik hoor graag of het een succes was!)

P.S Voor de kerst ga ik een gezondere & verantwoordere versie maken met pure 70% chocolade, raw chocolade en ander lekkers!

2 gedachten over “Chocolade bark voor de kerstdagen, gezellige en heerlijke diy voor de kerstvakantie!

Geef een reactie

