Pure Living Life “Over mij”

Welkom, op deze pagina! Hier kom je meer over mij en mijn blog te weten. Ik vertel je graag wie ik ben, waarom ik blog en meer dingen die je tot nu toe misschien nog niet van mij wist…

Mijn naam is Jellie maar er zijn ook mensen die mij Jel noemen, Jel gebruik ik dan ook voor mijn Blog. Ik ben 38 jaar en ik woon samen met de liefde van mijn leven Bas, met wie ik al 22 jaar samen ben en met onze geweldige dochter van acht jaar. Ook is er Toby onze hond, hij is altijd bij mij. We hadden hem als pup maar hij is inmiddels alweer 13 jaar oud. Wij wonen, na zelf 13 jaar in “de stad” Groningen te hebben gewoond sinds vijf jaar in een mooi dorp dicht onder de rook van Groningen. Ik heb een opleiding Bloemendetailhandel gevolgd, een Kindercoach HBO opleiding en ik heb een Sociaal pedagogisch Werk nivo 4 diploma. Ik heb onder andere gewerkt als begeleider in twee verschillende woonvormen waar mensen, met een zwaar tot lichte verstandelijke beperking, zo zelfstandig mogelijk onder 24 uurs begeleiding woonden. Helaas raakte ik ondanks verschillende pogingen, aanpassingen, behandelingen, een revalidatie in een revalidatiecentrum en uiteindelijk nog een re-integratie traject via mijn werkgever er toch helemaal uit.

Inmiddels ben ik 15 jaar ziek, na 4 jaar kreeg ik de diagnose ME/CVS ruim een jaar later raakte ik uit mijn werk en weer een paar jaar later ben ik uiteindelijk tot 100% arbeidsongeschikt geworden. Drie jaar geleden kwam er na bloedonderzoeken een nieuwe diagnose uit namelijk  lyme & co-infectie’s  een reactieve Pfeiffer en meer dingen aan het licht. Zodra ik wist dat ik Lyme & co infectie’s had ben ik meteen een behandelingstraject in Duitsland gaan doen. Ik ben in Duitsland gebleven en heb daar onder andere drie weken antibiotica per infuus gekregen plus aanvullende behandelingen en medicatie. Thuis ging ik vervolgens verder met verschillende orale antibiotica in hoge dosering en supplementen. Sinds een half jaar word ik behandeld in Maastricht. Ik wil graag beter(der) worden (!!!) Maar dat blijkt nog niet zo makkelijk, ik ben al heel lang ziek en het is een lang proces. Ondertussen ben ik elke dag bezig om nog zoveel mogelijk uit mijn leven te halen alles zo goed en fijn mogelijk in te richten ( Lepeltheorie) Mijn energie en belastbaarheid zijn beperkt maar ik geniet zo veel mogelijk van ons gezinnetje, van de betere dagen als ik ze heb, de energie die ik dan voel, tot de kleinste simpele dingen.

Pure living bestaat al heel lang, eerder was Pure living mijn eigen online webwinkel waar ik bijzondere cadeau artikelen verkocht. Vaak gemaakt van natuurlijke materialen, handgemaakt, fair trade of gewoon bijzonder. Vanwege mijn ziek zijn kon ik er niet de energie in stoppen die nodig was. De naam Pure Living hoort gewoon bij mij, heeft voor mij een speciale betekenis en is gewoon gebleven.  De afgelopen drie jaar ben ik dankzij allerlei omstandigheden; een activeringstraject, vrijwilligerswerk dat vanwege mijn ziekte strandde, een moodboard wat ik maakte en een eigen foodie facebookgroep er uiteindelijk achter gekomen wat ik zou willen en zou kunnen doen.  Een eigen blog, een blog waar ik mij helemaal in kon uitleven, mezelf in kwijt kon en daarbij contact kon hebben met mensen. Alle elementen zaten er in! In mei van dit jaar (2015)  werd mijn blog een feit en over een naam hoefde ik niet na te denken… Pure living life.

cropped-20150513_1432582.jpg

Pure Living Life is een plek waar ik mijn passie’s, mijn vele interesse’s, tips &tricks, DIY, vele recepten, hotspots en nog zo veel meer een plek geef. Ik houd van wat de wereld kleurt en de zoveel dingen waar je blij van wordt. Ik deel mijn verhalen met ieder die het weten wil. Zo nu en geef ik ook een inkijkje in mijn persoonlijk leven onder andere mijn leven met Lyme & co.

Pure Living Life 

  • Ik
  • Friezin
  • <3 Groningen
  • 38 jaar
  • Supertrotse Mama
  • Leef samen met de Love of my life
  • Food&Pure life Blogger
  • Genieten
  • Bewust
  • Old&new
  • DIY
  • Events
  • Inspiratie
  • Nieuwsgierig
  • Illustratie’s/ Vormgeving/ Beeld
  • Bloemen
  • Mogelijkheden
  • Shopping
  • Hotspots
  • Shopspots
  • Hebbedingen
  • Wonen
  • Muziek liefhebber
  • Medieval/Celtic/Folk
  • Kleding
  • Fotografie
  • Foodie
  • Initiatieven
  • Reizen
  • Vrijheid
  • Mensen
  • Mindful
  • Kids
  • Natuur
  • …. …
  • Wereld
  • Gezondheid
  • Spoonie
  • 15 jaar ziek
  • Leven met onder andere chronische Lyme&co.

 

Pure Living Life is ook te volgen op:

Facebook Alles wat ik interessant vind en ben tegengekomen op het internet deel ik hier, muziek, gedachtenspinsels, linkjes, pinterest pins, events, festivals, nieuws, quotes, recepten, iets wat mij bezig houd…Ik plaats zo nu en dan een link als er een nieuwe blogpost online is gekomen, maar niet altijd.

twitter kleine gedachtenspinsels, nieuws, retweets, Ik plaats zo nu en dan een link als er een nieuwe blogpost van mij online is gekomen.

Instagram Bijna dagelijks plaats ik een foto, een gedachtenspinsel iets wat mij bezig houdt, beleef eet maak of zie .

Pinterest Foto’s, inspiratie, links naar mijn blogs, recepten, diy, eigenlijk van alles!

Waarom een blog?

  • Ondanks of beter gezegd dankzij ;-) onder andere chronische lyme & co heb ik een manier gevonden om via mijn blog volop bezig te kunnen zijn met al mijn interesse’s mijn passie’s en de wereld buiten. Ik ben soms wel uren/ dagen met een en dezelfde blogpost bezig maar ik vind het heerlijk om op deze manier invulling te kunnen geven aan wat ik allemaal zo leuk vind om te doen. Ik kan niet lange tijd fysiek actief zijn en ook praten kost mij bijvoorbeeld al energie. Ik kan nog wel met een laptop op mijn schoot liggend op de bank of als ik mij ziek voel in bed werken aan mijn blogpost’s of het internet afstruinen.
  • Dat steeds meer mensen het leuk vinden om mijn blogpost’s of berichten te lezen geeft mij de drive en het plezier om ermee door te gaan. Dat daarbij iemand een recept van mij uitprobeert en het dan net zo lekker vind als ikzelf, iemand een stukje herkenning of steun vind in een van mijn persoonlijke verhalen over het leven met ziekte, ik meer bekendheid wil geven aan deze multisysteemziekte Lyme & co-infectie’s, iemand die dankzij mijn uittips een leuke gezellige dag heeft… enthousiast een leuke DIY overneemt op bezoek gaat bij die ene hotspot, wat dan ook..daar word ik nou blij van!

Via mijn blog wil ik een klein kiezelsteentje bijdragen, een stukje deel uit maken van de wereld buiten. Vanuit mijn situatie, mijn leven, ervaringen, interesses en passie’s wil ik ontzettend graag de wereld mee kleuren en mensen blij maken.

Lfs Jel

bordtuin

“Live,laugh, love & “Its the little things that make life wonderful”

Bedankt lieve lezers en volgers!

 

Geef een reactie

