Hoe mijn jaar was en mijn wens voor het nieuwe jaar

Zo begon mijn 2015, met een wensballon….

20150101_003133~2~2

 

 

Februari:

Mijn moeder werd 65 jaar en ik was bezig een grote 65 van takken lint en bloemen als fotoprop te maken, een achterwandversiering met a-m samen en op de dag zelf nam ik foto’s van de gasten voor het gastenboek. 

 

Februari 2015:

IMG_7519febr2015

Een heerlijke mini familievakantie op Gran Canaria

todayiscancelled

Vlak na thuiskomst was ik duizelig en zakte ik op het vliegveld door mijn benen. Het bleef niet bij die ene keer op het vliegveld en ik voelde ik mij een tijd lang ontzettend duizelig en zwak. Huisarts vond behalve een lage bloeddruk geen verdere bijzonderheden. (Ik hoopte dat het waarschijnlijk wat “te druk” was geweest in de vakantie en niet weer iets blijvends voor mijn klachtenlijstje”

Maart:

20151006_182917april15

April:

Steeds vaker heb ik  Migraine & Hoofdpijn en gaat het niet goed. Voor het eerst (in de geschiedenis) verschijnt er een Lyme campagnefilmpje “Lyme is hel” op de televisie

Mei:

20150513_143258150519_202614_COLLAGE-1(1)

Mijn Blog Pure Living Life komt online op 27 mei verschijnt mijn eerste blogpost “Over mij” Een positieve blog dat gaat over mijn leven met lyme, toch zoveel mogelijk genieten van de leuke dingen en het delen van mijn passie’s.

Juni:

toby1311406934_482236295262201_5191811612597827672_n

 

Onze Toby werd 13 jaar en A-M maakte zijn feesthoed :)

Trots; ze slaagde in Juni voor haar zwemdiploma C.  

“lepeltje lepeltje” heb ik niet kunnen bezoeken en ook veel andere (food)festivals in de buurt lukte niet doordat ik te ziek was, waaronder ook voor het eerst Noorderzon. Gelukkig lukte dit jaar min of meer wel het zomerfolk!

IMG_20150628_201253IMG_2795IMG_20150628_193714Rapalje-Zomerfolk1

Zomerfolk festival! We hadden een 2 daags ticket om mijn kansen wat te spreiden. Ik voelde me niet oké dus de eerste dag gingen we laat in de middag heen en de 2e dag met wat aspirientjes en een migraine pil toch genoten!

 

Eind juli/ begin Augustus:

Ivm de antibiotica kuur voelde ik mij zo sterk dat ik op een gegeven moment alleen met mijn dochter een dagje naar Schiermonnikoog ging op de eerste dag van de schoolvakantie!! WOOOOT. (Aan het einde van dit jaar zou blijken dat dit de enige en beste dag van het hele jaar is geweest) Slechte periodes worden afgewisseld met kleine korte pieken/ dagen waarin het weer eventjes wat beter gaat.

Augustus:

Wij gingen niet op vakantie maar nadat we bij mijn Lyme arts in Maastricht waren geweest gingen we 3 nachtjes low budget kamperen vlakbij Movie Park! Een grote wens van onze dochter. Maar veel leuker bleek later voor A-M een megaspeeltuin die we later op onze terugweg naar huis bezochten. Het ging nog steeds redelijk oke met wat aanpassingen in de dosis antibiotica :) 

Eind augustus:

Mijn 38e verjaardag vierde ik niet maar wel met een heerlijke high tea (verrassing) van Bas & A-M bij de theefabriek in Houwerzijl. Deze dag besloot ik alleen nog maar bewust het leven te vieren en niet meer stil te staan van het feit dat er alweer een (ziekte)jaar voorbij was. Kreeg ik de uitslag van mijn bloed terug, plukte ik bramen en ging het sinds de antibiotica was gestopt steeds minder…Ik pakte ik al mijn rust voor een trouwerij; maakte ik het trouwboeket voor mijn schoonzusje EN hadden we natuurlijk het bijbehorende trouwerijfeestje. Ik kon deze dag met wat aanpassingen goed volhouden ik heb genoten maar daarna is het meteen weer mis.

September:

Ik voel me deze periode helemaal niet goed vaak duizelig en zwak. Toen ik kans zag ging ik toch met een vriendin naar de “Vintage kilo sale” Een week na dit uitje zakte ik weer opnieuw door mijn benen.  Huisarts komt bij ons thuis, verwijzing voor Neuroloog volgt en ik krijg pijnstilling -en ook de medicatie van Lyme-arts komt dan toch ook ineens. Even gaat het wat de goede kant op, heb ik wat betere periodes, heb ik veel baat bij de pijnstilling maar krijg dan ineens ook steeds meer te maken met fikse haarpijnen, haaruitval hoofdpijnen en nog vaker migraines.

Oktober:

Proberen er het beste van te maken!

November:

December:

Migraine’s hoofdpijnen haarpijnen en veel haaruitval. Ik besloot met ALLE medicatie te stoppen. MRI was goed zei de Neuroloog alleen stond in de brief die ik later kreeg van de arts wel te lezen enkele witte stof afwijkingen. Vervelend dat hij ons hier niet over heeft geïnformeerd!-weer zoiets.

Kerst met familie 1e anderhalve kerstdag met migraine en hoofdpijn doorgekomen.  Ik mag voorlopig geen migrainepillen & pijnstillers meer slikken  dus de pijnstilling die goed hielp voor de pijn slik ik vanaf nu ook niet meer waardoor ik weer alle pijnen terug heb in mijn lijf. En ook het slapen is nu weer minder.

December:

*Ivm bezoek lyme-arts vroeg in de ochtend (aan de andere kant van het land) hebben we samen een nachtje BB gedaan en uit eten geweest! :) Ik was die dag hoofdpijnvrij!! Het was fijn om even samen eruit te zijn – de volgende dag weer hoofdpijn dus wat een mazzel. Volgens Lyme arts zijn de klachten mede Herx-Heimer reactie’s (Lyme)

Een gedachte over “Hoe mijn jaar was en mijn wens voor het nieuwe jaar

Geef een reactie

