“Wat als ik te ziek ben” Dochter jarig en voorjaarsvakantie.

 

25 februari werd onze dochter 9 jaar en ze had voorjaarsvakantie. Voor mij is dat elke keer best weer een uitdaging. Voor haar verjaardag geniet ik er heel erg van om samen de traktatie’s te maken die ze heeft bedacht en een taart te maken. Verder wil ik voor haar een superfijne verjaardag en een ontzettend leuk verjaardagsfeestje zoals elke ouder natuurlijk.  Elk jaar is het wel weer de vraag hoe dit allemaal te regelen, te hopen dat ik mij goed genoeg voel, hopen dat het allemaal lukt. Hopen dat ik niet de rest van de vakantie niets meer kan. Het allerliefste wil ik nog allerlei leuke en gezellige dingen met haar doen. Het idee dat ik alleen maar ziek op bed of op de bank lig terwijl zij vakantie heeft en leuke dingen hoort te doen vind ik heel moeilijk. Ik zie op facebook dan ook nog allerlei leuke post’s en uitjes van andere moeders/vaders voorbij komen dus daar scroll ik geregeld maar snel aan voorbij. (maar goed, inmiddels weet ik wel beter en ben ik blij als er tenminste een uitje is gelukt. Het allerbelangrijkste is voor mij dat ze gewoon wel een hele fijne week heeft gehad ook al was ie in vergelijking met anderen misschien wel erg rustig )

In foto’s en tekst laat ik zien hoe afgelopen 2 weken voor mij waren, wat ik heb gedaan. Dit is feitelijk ook echt wat ik heb gedaan dus geen dingen daar nog bij.

krant2

krant

De dag dat de fotograaf langskwam voor Anne-Mara. Ik had s’ochtends nog even gewandeld met de hond in het zonnetje maar was daarna helemaal op. Dus op de bank totdat de fotograaf kwam.

bezigmtaart1

Taart gemaakt en AM versierde deze keer haar eigen taart!

uitnodigingenschr

Geen goede dag (vandaar de onesie) Samen uitnodigingskaartjes geknutseld met m&m ’s en de enveloppen versierd.

1dagervoor

1 dag voor haar verjaardagen en tgaat niet zo goed met mij, ik blijf zo lang mogelijk rusten. Vanmiddag om half 1 staan traktatie’s maken op de planning voor de 33 kinderen in de klas EN de traktatie’s voor de juffen en meesters.

traktatiehoofdpijn

traktatiemken

Ik heb zo lang mogelijk gerust, medicijnen, twee aspirines (en ik vond nog een blikje cola) zonnebril op en en go!

traktatie1traktatie4

traktatie3

traktatie5

De traktatie’s waren “Alla Jill” oreo koekjes op een stokje met vloeibare roze en groene smeltchocolade en discodip, groen/wit rietje en zure mat. Juffen en meesters kregen een koekjesdrol. Alles heel goed gelukt, super blij :)

s’avonds moest ik alleen eten Bas en AM gingen op verjaardagsvisite, ik was compleet kapot dus pizza ( :( bleh ) in de oven geschoven. Ik at met een warmtekussen in mijn rug en als toetje een appel. Heel blij dat ik mijn telefoon vandaag weer terug heb gekregen zo net een dag voor haar vejaardag (scherm was stuk) Kan ik weer mooie foto’s maken!

9jaar1

9 jaar is ze alweer, 9 jaar! Supertrots ben ik. Blij liep ze met alle traktatie’s en haar papa naar school. Vandaag een kinderfeestje bij een chocolaterie, voor het eerst vieren we het niet thuis. Mijn moeder helpt mee. Bas bakt een stapel pannenkoeken voor de kids voor na het feestje. Verjaardagsbezoek konden we voor deze dag niet ineenkeer regelen dus vandaag deden we dan maar het kinderfeestje!

traktatiezakje2

traktatiezakje

barbiezeemeermin

Terwijl ze op school zit vul ik nog de traktatiezakjes met zelfgemaakte tashangers met naam die ik de week ervoor heb gemaakt. Ook maak ik haar taart af met een zeemeermin en heel veel glitters!

alletraktaties

 

dansen (1)

De volgende dag bracht ik in bed en de bank door. S’avonds had ze een dansoptreden, ik ging niet mee. Ik vond het jammer, maar ik voelde mij te slecht. De volgende dag wilde ik daarbij met haar en haar nichtje naar k3 in Zwolle en dat moest gewoon doorgaan! (Het was een verjaardagscadeautje wat ik had geregeld-we zaten op rij 10!) Gelukkig had Bas heel wat gefilmd en kon ik het toch nog zien.

Het ging niet goed, ik bleef dan ook zo lang mogelijk liggen, ik nam een detoxbad enz enz en hoopte dat het in de middag bij zou trekken. Ik zag het somber in… In de middags toch nog weer een pijnstiller en ik hield mij heel rustig in de auto, zonnebril op en ik ging! Bas was de chauffeur. Toen we er zaten was ik zo blij! Ik zat er, het was gelukt. Mijn dochter heeft genoten en ik genoot van haar. Verdrietig dat K3 verdween en een hand van hun niet was gelukt -en dan toch nog een hand van K3 Hanne! Geweldig. Genoten van de beide dames met een afsluitend MC Donalds bezoekje.

Dankbaar voor deze dag.

Zondag was ik natuurlijk slecht maar het viel mij nog wel mee hoe slecht, had verwacht doodziek te zijn.-Dan valt alles mee.

 

behangeraf

kleinedingen

voorjaarsvakan

voorjaar

Een paar dagen later (film pyamadagje/opruimmiddagje later, creatief zijn met de energie die er is) hebben we samen het behang van haar slaapkamer muren afgetrokken ze krijgt namelijk onze grotere kamer en wij haar kamer. Een projectje wat nog wel een paar weken duurt. Maar heel gezellig was het, niks leukers om het behang van een muur te scheuren en dan de uitdaging; een zo groot mogelijk stuk ineenkeer. Ze heeft er zo’n zin in! Pas op donderdag kunnen we er even op uit samen, we kochten alvast een leuke klok en een zitzak voor haar nieuwe kamer en we liepen even heerlijk in de voorjaarszon!

duitsland

Gistermiddag (zaterdag) zijn we nog even over de grens geweest voor medicatie alleen was het niet verkrijgbaar. Toen de grote Kaufland Supermarkt in, altijd leuk en ze mocht een toetje uitzoeken uit de 100 toetjes. Op de terugweg een geweldig wijds uitzicht met laagstaande stralende zon en wolken daar kan ik echt van genieten.

Ik lig in bed “as we speak”Bas probeert een stuk huishouden weg te werken omdat al mijn energie naar andere dingen ging deze week. Ik verwacht dat ik voorlopig wel weer moet bijkomen.

Morgen is het alweer maandag, blij wat er allemaal toch weer is gelukt! Na haar verjaardag schieten de krokussen altijd weer uit de grond. Het voorjaar begint nu echt…zin in!

 

Lfs Jel

 

 

 

 

 

2 gedachten over ““Wat als ik te ziek ben” Dochter jarig en voorjaarsvakantie.

  1. Wat knap van je dat je al die dingen toch gedaan hebt. Je bent een echte bikkel, een vechter…
    Ik kan me voorstellen hoe zwaar het geweest is, maar voor een lachend snoetje van dochterlief, vecht je graag nog eens zo hard hé. Knap gedaan hoor, je bent een fantastische mama.

    Liked by 1 persoon

    1. Dankjewel Karen wat ontzettend lief! Het voelt wel een beetje ongemakkelijk hoor zulke lieve woorden. Voor mij is het namelijk ook iets vanzelfsprekends na veel jaren-en gewoon heel blij en dankbaar. Ik wilde graag een keer laten zien hoe het voor mij is in vergelijking met gezonde mama’s en papa’s. En moeder/kind liefde…. jij zult ook weten hoe ontzettend veel liefde&kracht dat geeft. Dankjewel x

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

