De traktatie’s + recepten verjaardag dochter.

 

 

traktatie's

Naam sleutelhangers

Traktatie’s voor in de traktatiezakjes. Naar aanleiding van deze foto die ik zag op pinterest heb ik deze ook gemaakt zonder de dropsleutels. Voor de jongens had ik een iets andere gemaakt ipv gekleurde kralen had ik een stoer Ninja gelukspopje eraan hangen.

traktatie6

Oreo lollies.

Nodig: Oreo’s, Chocolade, Decoraties. Cake-pop stokjes of sate stokjes. Werkwijze: doop het stokje in de gesmolten chocola en steek hem vervolgens een klein stukje in het koekje in de vulling. Even laten drogen. Giet gesmolten chocolade over de koekjes met een lepel en versier de pops met eetbare decoraties. Aan de steel had ik een satestokje met daaromheen een groen wit rietje. Om de steel hebben we nog een zure lat, deze sneden we door de helft en werden met een strikje vastgemaakt. Ik stak de pops vervolgens in twee oase blokken die ik had ingepakt met groen inpakpapier. Mijn dochter heeft deze doos vervolgens versierd met glitters en juweel plaksteentjes. Zo kreeg je een soort lollypop land fantasy idee.

 

 

Drollenkoekjes

De drollenkoekjes maakten we voor de juffen en meesters. Ik had vrouwtjes en mannetjes gemaakt door middel van roze hartjes als ogen en voor een leuk special effect had ik alle koekjes voorzien van wat goudglans poeder. Ze smaakten goed! (wel veel suiker ipv witte suiker kun je bruine basterdsuiker gebruiken en ik heb op gevoel wat meer cacao gebruikt) Recept drollenkoekjes

2 gedachten over “De traktatie’s + recepten verjaardag dochter.

  1. Tjonge jell! Ziet er super goed uit! Wat een werk heb je daar van gehad! Heb je nog meer van die leuke ideeën voor kindertractaties? Ik hoor ze graag:-)

    Like

Geef een reactie

