Koningsdag noodaggregaat en rijker dan de koning

keepcalmorange

 

Eerlijk gezegd keek ik er een beetje tegenop, niet eens zozeer vanwege het weer zoals waarschijnlijk de meeste mensen. Mijn dochter ging optreden met haar streetdancegroep en ze wilde graag ballonfiguren maken en verkopen die middag. Hartstikke leuk en hoewel ik al het idee had dat het dansen niet door zou gaan vanwege het weer wilde ik er wel zeker van zijn dat ik er even bij kon zijn als het wel doorging.

Maar de grote vraag was hoe ga ik dat doen allemaal, hoe ga ik dat redden? Hoe kan ik haar zo goed mogelijk helpen?  Hoe ga ik dat redden en hoeveel dagen zal ik dan weer last hebben? Nou ja, dat laatste maakte mij dan wel wat minder uit. Ze zou de volgende dag een nachtje uit logeren en het weekend is Bas altijd weer thuis. Hoewel ik hoop dat we eindelijk eens een keer een heel ander soort weekend kunnen hebben. Ik zou erop uit willen samen en binnenkort toch ook eens een keer kunnen beginnen aan haar slaapkamer. Het nieuwe behang ligt al zo lang klaar. Als ik na het weekend maar weer UP and going ben denk ik dan maar want mijn dochter heeft vakantie en dan wil ik leuke dingen doen! (“Ja, ja ik weet het; Ik heb wel meer te willen”)

ballonf5

 

De dag voor koningsdag zorgden wij samen voor flink wat ballonnen voorraad. Ik had geen idee of we er wat van zouden verkopen maar we raakten zo samen heerlijk in de stemming en er werd meteen lekker geoefend. Ik genoot ervan en tussendoor rustte ik. Op koningsdag werd ik doodmoe wakker en had ik last van mijn benen daarom ben ik eerst thuisgebleven om nog wat energie op te sparen. Bas bracht haar naar haar streetdance optreden op de Koningsmarkt, de zon scheen en ik ben altijd blij met de foto’s die hij door-appt als ik er niet bij kan zijn. Ik bleef zo lang mogelijk rustten en maakte mij langzaamaan klaar. Nog geen 1,5 uur later kwamen ze thuis, totaal verkleumd en nat van de regen. Voor beiden en natuurlijk ook mezelf ben ik een lekkere gezonde slowjuice gaan maken van ananas, limoen, spinazie, appel en gember. Die was lekker! Omdat de regen nog wel even zou voortduren en man en kind wel even wilden opwarmen ben ik  weer op bed gaan liggen – geheel aangekleed lag ik onder de dekens en KOUD dat ik het had!

Bijna anderhalf uur later en met drie truien aan onder mijn winterjas zijn we met het krat met figuur ballonnen in de auto gestapt. Bas zette ons zo dicht mogelijk bij de markt af. AM liep tien meter voor mij uit, hahaha! We hadden nog geeneens een plekje en werden al belaagd :) Hihi. Ontzettend leuk natuurlijk!!

ballonf10

Vervolgens wilde Bas (die geniet met volle tuigen van de markt elk jaar-zoveel dat hij niet meer helemaal zichzelf is ;-) een rondje vd de markt gaan doen. Het werd voor mij, voor het eerst nog geeneens een half rondje zo hangend aan zijn arm door de drukte (lawaai) en door mijn benen die niet goed wilden. Dus snel een binnendoor sluiproute genomen terug naar onze dochter.  Het liep goed soms stonden er ineenkeer kinderen te wachten. Supertrots op AM die rustig bleef, ik bedoel..kijk nou hoe ze er staat! Geweldig…

Natuurlijk hoorde ik thuis te liggen of te zitten en kon ik eigenlijk niet daar zijn. Maar als het moet dan neemt een of ander nood aggregaatje het over. Om te beginnen zet ik altijd eerst een aantal van mijn powerswitches uit. Een aantal van mijn sociale functie’s verdwijnen zodat ik al mijn energie kan gebruiken voor dat ene ding…. Het is een soort mechanisme, ik kom in een hyperdrive en dan gaat het, soort van dan.

Ik ben op een gegeven moment op de stoep gaan zitten terwijl ik ondertussen bezig was om iets van ballonnen te maken of iemand te helpen dat leek voor mensen vast idioot. Net als het feit dat ik de meeste tijd een zonnebril droeg zelfs toen het regende ach…Ik hielp totdat ik niet veel later op een afstandje moest gaan zitten, een lastig (leer)momentje was dat.

ballonf1

Kort daarna zijn we ook gestopt. Na ruim 2,5 uur te zijn gebleven, hard te hebben gewerkt, gaf AM wel te kennen dat ze er wel klaar mee was.  :) Een regenbuitje gehad maar vooral zon en in die korte tijd ongeveer 40 ballonnen verkocht!

ballonf9

Na thuiskomst ben ik, nog wel in de upperdrive,  meteen weer mijn bed in gegaan om zo snel mogelijk weer bij te kunnen komen. AM is gisterochtend opgehaald, mijn schoonmoeder heeft beneden nog wat stofgezogen en wat opgeruimd toen ik in bed lag en daarna zijn ze vertrokken. Ik geef liefst nooit wat uit handen maar veel kon ik niet beginnen en het was toch wel heel erg fijn…

Ik heb op koningsdag ontzettend genoten van mijn kanjer dochter en ben zo ongelooflijk trots! Is het omdat ik ziek ben dat ik dit zo ontzettend zo voel, dat ik mij realiseer dat de tijd zo ontzettend snel gaat? Dat ik mij eens en te meer bewust ben van dit soort momenten, ze als een spons in mij op wil nemen en deze vast wil grijpen?

Ik heb verder de sfeer kunnen proeven en nog een paar bekenden kort gesproken wat heel fijn is als je voornamelijk onder een steen leeft. ;-) Heel gek ook om dan ineenkeer weer zo floeps deel te nemen aan het “gewone leven” Nou ja echt deelnemen kun je niet want je voelt je niet goed dus dat is best een beetje gek. “Al die gezonde blije mensen met hun enorme energievoorraad…”

Beneden zat een hele blije dochter die al helemaal wist waar het zuurverdiende geld aan zou worden besteed en een tevreden man die ik de meeste tijd niet heb gezien ;-) Zijn buit was binnen; een voorraadje spek, worst en drie doosjes aardbeien.

Ik ben trots en blij en trots en trots en trots…

trots

Weet je,  op deze koningsdag zo liggend in mijn bed voel ik mij toch een heel stuk rijker dan de jarige koning en zijn koningin.

 

Koningsdag 2016

 

 

 

Geef een reactie

