Mijn 3 favoriete slowjuice recepten van dit moment en benieuwd naar mijn superduper granola?

Sinds kort hebben we een 2e hands, nog maar 1 jaar oude hele goede kwaliteits slowjuicer (met de garantie er nog op) Hier ben ik zo ontzettend blij mee, deze slowjuicer is mede door de opbrengst van Lopen voor Lyme tot stand gekomen!!! Ik wil zoveel mogelijk gezond puur (en lekker) eten, veel vitamines en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen om mijn lichaam van zo veel mogelijk extra goede dingen te voorzien. Ik wil mijn lichaam helpen om te vechten tegen de ziektemakers in mijn lijf. Omdat ik natuurlijk niet veel energie heb is het heel fijn om een Slowjuicer te hebben je hebt met minimale inspanning een geweldige lading aan goede voedingsstoffen binnen.

Momenteel zijn wij daarom zo ongeveer elke dag aan het slowjuicen combinatie’s met fruit/ groente vind ik persoonlijk het lekkerste maar Bas maakt regelmatig eentje voor mij met meer groentes, kwestie van wennen ook. ย Ik ben ontzettend veel aan het uittesten en heel benieuwd naar allerlei combinaties. Enthousiast als ik ben deel ik hier alvast drie van mijn favoriete slowjuices ook deel ik hieronder mijn granola recept die ik afgelopen week heb gemaakt. De trommel is alweer leeg, het leuke is; zelfs onze dochter vind deze sapjes en granola lekker!

 

  • 1 groene appel, 1/4 van een ananas, 1 limoen en twee handvol spinazie

 

 

  • 2 goede rijpe peren, halve limoen en 2 handvol spinazie

 

 

slowjuice3

  • 2 groene appels, 1 halve ananas, 2 wortels

 

 

Superduper Granola recept

granolareceptrens3

Benodigdheden
Let op! Gebruik ongebrande en ongezouten noten voor de vitamines
  • 250 g havervlokken (havermout)
  • 75 g Quinoa (staat niet op de foto ;) )
  • 50 g Peacannoten
  • 50 g Hazelnoten
  • 50 g Amandelen

 

  • 50 g Zonnebloempitten
  • 25 g Gebroken lijnzaad
  • 50 g Sesamzaad
  • 1 tl Vanillepoeder, ongezoet

 

  • 200 g Honing
  • 1 tl Zeezout
  • 120 g Gesmolten kokosolie
  • 50 g Kokos gemalen
  1. Alle noten doe je in de hakmolen hiermee maak je ze een stuk fijner wat ik zelf prettiger vind.
  2. De zeezout met een eetlepel water doe je vervolgens in een pannetje deze opwarmen zodat de zout oplost en dan doe je de kokosolie en honing erbij en laat je het verder opwarmen.
  3. De gemalen noten, de opgewarmde honing, kokosolie, zoutmengsel meng je vervolgens met de havermout, quinoa, vanillepoeder, gebroken lijnzaad en sesamzaad.
granolareceptrens2Zet de oven op 160 graden op 4x 10 minuten, elke tien minuten omscheppen ivm jouw oven misschien heter is en je niet wilt dat het aanbrandt, de laatste 10 minuten doe je de gemalen kokos erbij.
Wat doen al die noten in mijn Granola? Lees hier waarom deze noten zo gezond zijn en hier waarom zaden!
granola recept rens
Gezond dus en heerlijk met Griekse Yoghurt!
Enneh mochten jullie een van deze recepten gaan uittesten, het kost niet heel veel inspanning om dit te maken, dan hoor ik graag wat jij ervan vond!
Eet smakelijk :)
Geef een reactie

