4 mei Nationale Dodenherdenking

Elke 4 mei kijk ik de Nationale dodenherdenking op de televisie en ben ik opnieuw geraakt en verdrietig van alle verhalen, van beelden op de televisie en in de media. Steeds minder mensen zullen het kunnen navertellen, op een dag zal er niemand meer zijn die de 2e wereldoorlog zelf heeft meegemaakt. Elk jaar opnieuw wordt ik geraakt door hun aangrijpende en niet te bevatten verhalen, elk jaar komen er weer nieuwe verhalen bij deze verhalen moeten levend blijven. De Nationale dodenherdenking…

Vanavond ging onze dochter voor het eerst actief 4 mei herdenken samen met haar scouting. Geruime tijd stond ze samen met alle andere scouts met een fakkel langs de kant van de weg. Een stille tocht, 2 minuut stilte, verschillende toespraken en kransleggingen. Ik kon er niet bij zijn zoals met zoveel dingen…

Ik ben zo trots op haar…

IMG-20160504-WA0005-01-01 (1)

2 gedachten over “4 mei Nationale Dodenherdenking

  1. Heel bijzonder voor de AnneMare toch,zag de scouting ook
    hier in Hellendoorn ze vervullen een indrukwekkende taak!
    Nu morgen de vrijheid vieren.
    Groet Matty.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

